پرتقال

توپک خرما

1393/4/18 18:25
نویسنده : باران
1,727 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

توپک خرما برای ماه رمضان و عصرانه مقوی برای کودکان

مواد لازم:

خرما پوست و هسته گرفته 500 گرم

مغز گردو 100 گرم

دارچین 1 قاشق چای خوری

کره اب شده 30 گرم

بیسکوییت پودر شده 150 گرم (من از ویفر شکلاتی استفاده کردم)

مغز های پودر شده و کنجد برای تزیین

من خلال بادام هم ریختم توی موادم و با مواد دیگه میکس کردم

این مواد برای خونواده ما زیاد بود من کمتر اماده کردم

طرز تهیه:

خرما روبه همراه گردو و بادام و دارچین داخل غذاساز بریزین

من چون موادم کم بود ریختم توی مولینکس

       

وقتی کمی خرد شدن بیسکوییت رو هم اضافه کنین و خوب با هم مخلوط کنین

 

          

بعد از دستگاه خارجش کنین و کره رو بهش اضافه کنین و خوب با هم مخلوط کنین

تا خمیر صاف و یکدستی به دست بیاد

اگه از غذاساز استفاده کردین میتونین همه مواد رو با هم به همراه کره

بریزین توی دستگاه..و همه رو با هم مخلوط کنین تا خمیر اماده بشه

بعد از خمیر گلوله های کوچیکی درست کنین و توی دست گردش کنین

    

 

و گلوله های خرمایی رو بغلتونید توی مغز پودر شده مورد نظرتون که

میتونه پودر پسته / پودر نارگیل / مغز گردو / کنجد و یا بادام باشه

من از مقداری گل محمدی هم برای بعضی از توپک ها استفاده کردم

هم خوشگل و خوش رنگ می شه و هم خوش عطره

  

در صورت تمایل میتونین توپک ها رو داخل شکلات هم بغلتونید و توپک خرمایی شکلاتی

درست کنین که من دیگه نکردم این کارو..این توپک ها رو میتونید توی ظرف دربسته توی یخچال نگهداری کنین..سر سفره های افطار و سحر با چای یا شیر گرم نوش جون.

               

پسندها (2)

نظرات (2)

سمانه مامان هانا جونم و آریا ناز
18 تیر 93 19:17
ممنون عزیزممم مطالبتون عالیههه،سعی میکنم استفاده کنم
باران
پاسخ
ممنون
مامی حنان
18 تیر 93 19:21
سلام.وبلاگت خیلی جالبه.خسته نباشی.امیدوارم بازم ادامه بدی.خوشحال میشیم به ماهم سربزنید.موفق باشید
باران
پاسخ
ممنون تازه اول کاره امیدوارم بهترم بشه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پرتقال می باشد